Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2017
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr XXV/134/2016
Rady Gminy Budry
z dnia 28 grudnia 2016 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2017
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) i lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446) oraz art. 211, art.. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1870)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 13.896.103,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 10.997.513,00 zł,
dochody majątkowe w wysokości 2.898.590,00 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 14.956.103,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego: wydatki bieżące w wysokości 10.321.140,00 zł
wydatki majątkowe w wysokości 4.634.963,00 zł
2. Wydatki inwestycyjne w 2017 roku w wysokości 4.634.963,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 4.523.963,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 1.060.000,00 zł, zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- kredytu w kwocie 1.060.000,00 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 1.470.000,00 zł przeznacza się na:
- finansowanie deficytu w kwocie 1.060.000,00 zł,
- spłatę rat kredytów w kwocie 410.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
Rozchody budżetu w wysokości 410.000,00 zł, w tym na:
- spłatę rat kredytów w kwocie 410.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 400.000,00 zł.
2) finansowanie deficytu budżetu w kwocie 1.060.000,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 410.000,00 zł.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 24.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 21.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 672 ze zm.) w wysokości 6.000,00 zł i w całości przeznacza się je na wydatki związane z realizacją zadań wskazanych w art. 403 tejże ustawy.
§ 8
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 7.
§ 9
Ustala się rezerwę ogólną budżetu Gminy Budry w wysokości 16.000,00 zł oraz rezerwę celową w wysokości 36.000,00 zł, rezerwę celową przeznacza się na zarządzanie kryzysowe.
§ 10
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2) finansowanie deficytu budżetu,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
1) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do zmian w zakresie wynagrodzeń nie powodujących ich zwiększenia ani zmniejszenia.
§ 11
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.