Wersja obowiązująca z dnia

Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2017

Informacje dodatkowe:

Uchwała Nr XXV/134/2016

Rady Gminy Budry

z dnia 28 grudnia 2016 r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2017

 

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) i lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446) oraz art. 211, art.. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 ustawy z dnia  27 sierpnia  2009 r. o finansach publicznych ( t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1870)

Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1

Dochody budżetu gminy  w wysokości    13.896.103,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 1,

z tego: dochody bieżące w wysokości      10.997.513,00  zł,

            dochody majątkowe w wysokości  2.898.590,00 zł.

§ 2

1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 14.956.103,00 , zgodnie z załącznikiem nr 2,

     z tego: wydatki bieżące w wysokości        10.321.140,00 zł

                 wydatki majątkowe w wysokości    4.634.963,00 zł

2. Wydatki inwestycyjne w 2017 roku w wysokości 4.634.963,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr  3.

3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 4.523.963,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4

4. Dochody i wydatki związane z realizacją:

    - zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 3

1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 1.060.000,00 zł, zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:

    - kredytu w kwocie 1.060.000,00 zł.

§ 4

Przychody budżetu w wysokości   1.470.000,00 zł przeznacza się na:

- finansowanie deficytu w kwocie  1.060.000,00 zł,

- spłatę rat kredytów w kwocie 410.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

Rozchody budżetu w wysokości 410.000,00 ,  w tym na:

- spłatę rat kredytów w kwocie 410.000,00 zł,  zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 5

Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek, zaciąganych na:

1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 400.000,00 zł.

2) finansowanie deficytu budżetu w kwocie 1.060.000,00 zł,

3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 410.000,00 zł.

§ 6

1. Ustala się dochody w kwocie 24.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 21.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7

Ustala się dochody z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 672 ze zm.) w wysokości 6.000,00 zł i w całości przeznacza się je na wydatki związane z realizacją zadań wskazanych w art. 403 tejże ustawy.

§ 8

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 7.

§ 9

Ustala się rezerwę ogólną budżetu Gminy Budry w wysokości 16.000,00 zł oraz rezerwę celową w wysokości 36.000,00 zł,  rezerwę celową przeznacza się na zarządzanie kryzysowe.

§ 10

1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:

1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,

2) finansowanie deficytu budżetu,

3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.

2. Ponadto upoważnia się Wójta do:

      1)  przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

      2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do zmian w zakresie wynagrodzeń nie powodujących ich zwiększenia ani zmniejszenia. 

§ 11

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

Załączniki

Treść aktu

  • zał. nr 1
    format: pdf, rozmiar: 112.29 KB, data dodania:
  • zał. nr 2
    format: pdf, rozmiar: 342.16 KB, data dodania:
  • zał. nr 3
    format: pdf, rozmiar: 66.73 KB, data dodania:
  • zał. nr 4
    format: pdf, rozmiar: 57.42 KB, data dodania:
  • zał. nr 5
    format: pdf, rozmiar: 55.06 KB, data dodania:
  • zał. nr 6
    format: pdf, rozmiar: 51.64 KB, data dodania:
  • zał. nr 7
    format: pdf, rozmiar: 54.58 KB, data dodania: