uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2016
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr XIII/68/2015
Rady Gminy Budry
z dnia 18 grudnia 2015 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2016
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) i lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1515) oraz art. 211, art.. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 885 ze . zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 10.170.696,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 8.320.611,00 zł,
dochody majątkowe w wysokości 1.850.085,00 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 10.538.696,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego: wydatki bieżące w wysokości 7.788.989 zł
wydatki majątkowe w wysokości 2.749.707,00 zł
2. Wydatki inwestycyjne w 2016 roku w wysokości 2.749.707,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy
strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł
zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 2.000.000,00 zł, zgodnie z
załącznikiem nr 4
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu
terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
- zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami
samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 368.000,00 zł, zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- kredytu w kwocie 368.000,00 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 900.000,00 zł przeznacza się na:
- finansowanie deficytu w kwocie 368.000,00 zł,
- spłatę raty kredytu w kwocie 210.000,00 zł,
- spłatę raty pożyczki w kwocie 322.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
Rozchody budżetu w wysokości 532.000,00 zł, w tym na:
- spłatę raty kredytu w kwocie 210.000,00 zł,
- spłatę raty pożyczki w kwocie 322.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 400.000,00 zł.
2) finansowanie deficytu budżetu w kwocie 368.000,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 532.000,00 zł.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 26.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów
alkoholowych oraz wydatki w kwocie 21.000 zł na realizację zadań określonych w
gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 5.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym
programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy
z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 ze zm.) w wysokości 6.000,00 zł i w całości przeznacza się je na wydatki związane z realizacją zadań wskazanych w art. 403 tejże ustawy.
§ 8
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.
§ 9
Ustala się rezerwę ogólną budżetu Gminy Budry w wysokości 15.000,00 zł oraz
rezerwę celową w wysokości 25.000,00 zł, rezerwę celową przeznacza się na zarządzanie kryzysowe.
§ 10
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych
limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2) finansowanie deficytu budżetu,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
1) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań
z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest
niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające
płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o
finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do
zmian w zakresie wynagrodzeń nie powodujących ich zwiększenia ani zmniejszenia.
§ 11
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.