Wersja obowiązująca z dnia

Zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych

Uwagi

Wójt Gminy Budry jest właściwy do wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, w przypadku świadczenia usług na terenie Gminy Budry.

Podmiot prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych jest obowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań. Sprawozdanie jest przekazywane Wójtowi Gminy Budry w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy.

Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Budrach
ul. Al. Wojska Polskiego 27
11-606 Budry

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych (Wzór wniosku udostępniony do pobrania w formie załącznika do niniejszej informacji);
  2. Zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
  3. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”
  4. Dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną;
  5. Dowód wniesienia należnej opłaty skarbowej;
  6. Dokumenty wynikające z treści uchwały rady gminy w sprawie wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych;

Opłaty

  • 107 zł - opłata skarbowa za wniosek o wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych.
  • 53,50 zł – opłata skarbowa za zmianę zezwolenia.
  • 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalnie).

Opłatę można wnieść bezgotówkowo na rachunek bankowy: BS Węgorzewo o/Budry nr 28 9348 0000 0260 0130 2000 0030

Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku.

Wydanie zezwolenia
Urząd wydaje zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych w drodze decyzji.

Ważność zezwolenia
Zezwolenie jest ważne maksymalnie 10 lat.

Termin wydania zezwolenia
- do 1 miesiąca
- do 2 miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych

Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Podstawa prawna:

 

 

Załączniki

  • Wniosek
    format: word, rozmiar: 32.38 KB, data dodania: