Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2018
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr XXXVIII/197/2017
Rady Gminy Budry
z dnia 13 grudnia 2017 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2018
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) i lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1875) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 13.221.560,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 11.260.351,00 zł,
dochody majątkowe w wysokości 1.961.209,00 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 10.820.766,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego: wydatki bieżące w wysokości 10.710.102,00 zł
wydatki majątkowe w wysokości 110.664,00 zł
2. Wydatki inwestycyjne w 2018 r. w wysokości 110.664,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 310.150,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 3
Nadwyżka budżetu gminy wynosi 2.400.794,00 zł i przeznacza się ją na:
- spłatę rat kredytów w kwocie 530.000,00 zł,
- spłatę pożyczek w kwocie 1.870.794,00 zł na wyprzedzające finansowanie kosztów kwalifikowalnych ponoszonych na realizację operacji w ramach PROW 2014-2020.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 0,00 zł rozchody budżetu w wysokości 2.400.794,00 zł, w tym na:
- spłatę rat kredytów w kwocie 530.000,00 zł,
- spłatę pożyczek w kwocie 1.870.794,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek, zaciąganych na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 500.000,00 zł.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 22.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 19.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 519 ze zm.):
1) dochody w wysokości – 6.000,00 zł,
2) wydatki w wysokości – 6.000,00 zł.
§ 8
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 7.
§ 9
W budżecie tworzy się rezerwy w łącznej wysokości 60.000,00 zł, w tym:
1) ogólną 22.000,00 zł, co stanowi 0,20% planowanych wydatków budżetu,
2) celową w wysokości 38.000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego, co stanowi 0,61% planowanych wydatków budżetu.
§ 10
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
1) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do zmian w zakresie wynagrodzeń nie powodujących ich zwiększenia ani zmniejszenia.
§ 11
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.