Wersja obowiązująca z dnia

Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2025.

Informacje dodatkowe:

UCHWAŁA NR X/49/2024

RADY GMINY BUDRY

z dnia 12 grudnia 2024 r.

 

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2025.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. b-d i lit. i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 ze. zm.) oraz art. 211-212, art. 214-215, art. 216 ust. 2, art. 217, art. 218, art. 221, art. 222,  art. 235-237, art. 239, art. 242, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.) oraz art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2024 r. poz. 167 ze zm.) uchwala się, co następuje:

 

§1. Dochody budżetu gminy w wysokości 18.579.762,01 zł zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:

- dochody bieżące w wysokości 16.215.394,01 zł,

- dochody majątkowe w wysokości 2.364.368,00 zł.

§2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 18.277.409,86 , zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:

- wydatki bieżące w wysokości 15.250.144,53 zł,

- wydatki majątkowe w wysokości 3.027.265,33 zł.

2. Wydatki inwestycyjne w 2025 r. w wysokości 3.027.265,33 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.

3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 203.716,25 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

§3. Dochody i wydatki związane z realizacją:

- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5,

- zadań realizowanych na mocy porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§4. Nadwyżka budżetu gminy wynosi 302.352,15 zł i zostanie przeznaczona na:

- lokaty w kwocie 302.352,15 zł.

§5. 1. Przychody budżetu 2025 r. wynoszą 0 zł.

2. Rozchody budżetu na 2025 r. wynoszą 302.352,15 zł i przeznaczone są na:

- lokaty w kwocie 302.352,15 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

§6. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek, zaciąganych na:

- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 2.000.000,00 zł.

§7. 1. Ustala się dochody w kwocie 27.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 31.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

3. Ustala się dochody z tytułu opłat, o których mowa w art 9² ust .11 ustawy z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2023 r. poz. 2151 ze zm.) w wysokości 7.000,00 zł. Dochody, o których mowa w ust. 3 przeznaczone są na działania mające na celu realizację lokalnej międzysektorowej polityki przeciwdziałania negatywnym skutkom spożywania alkoholu.

§8. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 54 ze zm.):

- dochody w wysokości – 6.000,00 zł,

- wydatki w wysokości – 6.000,00 zł.

§9. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.

§10. Plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego na 2025 r., zgodnie z ustawą o funduszu sołeckim (Dz. U. z 2014 r., poz. 301 ze zm.), zgodnie z załącznikiem nr 9 do uchwały.

§11. W budżecie tworzy się rezerwy w łącznej wysokości 80.000,00 zł, w tym:

- ogólną 30.000,00 zł,

- celową w wysokości 50.000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.

§12. 1. Upoważnia się Wójta Gminy Budry do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 6 Uchwały, na:

- finansowanie przejściowego deficytu budżetu.

2. Ponadto upoważnia się Wójta Gminy Budry do:

- przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki, i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

- dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do zmian w zakresie wynagrodzeń nie powodujących ich zwiększenia ani zmniejszenia,

- dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych polegających na przenoszeniu planowanych wydatków miedzy zadaniami z wyłączeniem rozszerzenia zakresu rzeczowego zadań oraz wprowadzania nowych zadań,

- dokonywania zmian zgodnie z art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2024 r. poz. 167 ze zm.).

3. Upoważnia się Wójta Gminy Budry do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§13. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Budry.

§14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

 

PRZEWODNICZĄCY
Rady Gminy Budry

Waldemar Franciszek Dworzecki

Załączniki

Załączniki