Pracownik socjalny (Etatów: 1 )
Informacje dodatkowe:
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budrach ogłasza nabór na stanowisko PRACOWNIK SOCJALNY
I. FORMA ZATRUDNIENIA:
- Umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu.
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
- Planowany termin zatrudnienia: po zakończeniu procesu rekrutacji. Pracodawca zastrzega sobie prawo do zawarcia umowy na okres próbny.
II. WYMAGANIA KANDYDATA:
Osoby ubiegające się o zatrudnienie na stanowisko pracownika socjalnego powinny spełniać warunki określone w art.6 ustawy o pracownikach samorządowych, tj.:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- nieposzlakowaną opinię,
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
- posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
III. WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
Zgodnie z art.116 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej pracownikiem socjalny może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków odnośnie wykształcenia:
- posiada dyplom ukończenia trzyletniego kolegium pracowników służb społecznych,
- ukończyła studia wyższe na kierunku praca socjalna,
- do 31 grudnia 2013 r. ukończenie studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
a) pedagogika,
b) pedagogika specjalna,
c) politologia,
d) polityka społeczna,
e) psychologia,
f) socjologia,
g) nauki o rodzinie.
4) ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej na uczelni
realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim
ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o którym mowa w pkt 3.
Ponadto:
1) posiada znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, innych ustaw i rozporządzeń
związanych z pracą na stanowisku pracownika socjalnego,
2) posiada prawo jazdy kat. B. oraz samochód.
3) biegła znajomość obsługi komputera i programów biurowych: POMOST SYGNITY.
IV. WYMAGANIA DODATKOWE:
1) mile widziane doświadczenie zawodowe (praktyka, staż) z zakresu prowadzonej pracy socjalnej;
2) umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
3) umiejętność skutecznego komunikowania się;
4) umiejętność pracy zespołowej i organizowania pracy własnej;
5) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
6) umiejętność współdziałania i współpracy;
7) sumienność, uczciwość, odpowiedzialność;
8) odporność na sytuacje stresowe, kreatywność, odpowiedzialność, asertywność, systematyczność, zaangażowanie,
V. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:
1) praca socjalna
- z osobami i rodzinami w celu rozwinięcia lub wzmocnienia ich aktywności i samodzielności życiowej,
- ze społecznością lokalną w celu zapewnienia współpracy i koordynacji działań instytucji i organizacji istotnych dla zaspokojenia potrzeb członków społeczności z wykorzystaniem właściwych tej działalności metod i technik,
1) dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
2) udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji;
3) pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii i innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;
4) skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji zadań;
5) udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
6) pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
7) współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie ubóstwa;
8) opracowywanie projektów socjalnych;
9) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych oraz ich aktualizacji u osób ubiegających się o przyznanie pomocy, w terminach określonych obowiązującymi przepisami prawa;
10) kompletowanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji w sprawie przyznania lub odmowy przyznania świadczenia z pomocy społecznej;
11) prowadzenie teczek rodzin korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, prowadzenie rejestrów;
12) inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
13) współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia ;
14) współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami działającymi na rzecz społeczności lokalnej;
15) opracowywanie projektów decyzji administracyjnych z zakresu pomocy społecznej, z zakresu stwierdzania prawa do świadczeń zdrowotnych o których mowa w art.54 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
16) obsługa systemu informatycznego POMOST w zakresie rejestracji wniosków i wprowadzania wywiadów środowiskowych oraz weryfikowanie danych dotyczących osób ubiegających się o świadczenia z pomocy społecznej i przygotowania projektów decyzji administracyjnych;
17) sporządzanie projektów decyzji administracyjnych;
18) udział w opracowywaniu i realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka;
19) praca w zespole interdyscyplinarnym do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
20) praca z rodziną, o której mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
21) przygotowywanie danych do opracowywania planów i sprawozdań merytorycznych;
22) sporządzanie sprawozdań wynikających z zakresu zadań;
23) archiwizowanie dokumentów w zakresie swojego stanowiska;
24) bieżące informowanie księgowego o ewentualnych zobowiązaniach OPS z tytułu przemieszczania się klientów Ośrodka i konieczności refundacji świadczeń udzielanych w miejscu pobytu,
25) terminowe sporządzania sprawozdań, ocen, analiz i informacji.
VI. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Budrach w miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
VII. WYMAGANE DOKUMENTY:
1) życiorys (CV) z przebiegiem nauki i pracy zawodowej;
2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk do pobrania)
3) list motywacyjny;
4) kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
5) kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
6) kopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
7) własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
8) własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) własnoręcznie podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku;
10) własnoręcznie podpisane oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (Dz. Urz. UE L Nr 119, z 4.05.2018 r. s. 1) w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko referenta,
11) kserokopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o których mowa w art.13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być na każdej stronie potwierdzony za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę poprzez umieszczenie zwrotu: „stwierdzam za zgodność z oryginałem”, miejscowość, data i czytelny podpis.
Oświadczenie oraz inne dokumenty składane w oryginale muszą być podpisane czytelnie odpowiednio przez składającego oświadczenie kandydata lub podmiot wystawiający dokument.
VIII. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
1. Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budrach, ul. Aleja Wojska Polskiego 18, 11-606 Budry lub przesłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budrach, ul. Aleja Wojska Polskiego 18, 11-606 Budry w kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Pracownik Socjalny” w terminie do 7 stycznia 2025 r. do godziny 15:00 (decyduje data wpływu do ośrodka).
2. Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budrach lub pod numerem tel. 87 427 80 19 – Pani Aldona Łyczewska
3. Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
- I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów,
- II etap - rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.
4. O terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail lub telefonicznie.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
1) złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron;
2) nadesłanych dokumentów nie zwracamy (przyjmujemy jedynie kserokopie dokumentów). Wymagane własnoręczne podpisy na składanych oświadczeniach.
3) Oferty odrzucone w postępowaniu kwalifikacyjnym zostaną zniszczone po zakończeniu postępowania.
4) kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej;
5) informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Budrach, w Biuletynie Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budrach, na tablicy ogłoszeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budrach ul. Aleja Wojska Polskiego 18, 11-606 Budry;
6) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budrach zastrzega sobie prawo odwołania naboru bez podania przyczyny oraz nierozstrzygnięcia naboru w sytuacji braku możliwości wyłonienia odpowiedniego kandydata.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze, który zostanie zatrudniony w Ośrodku Pomocy Społecznej w Budrach zostaną dołączone do akt osobowych.
X. INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
- Informujemy, iż administratorem danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budrach - telefon kontaktowy: 87 427 80 19.
- W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia naboru na pracownika socjalnego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Budrach.
- Dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a i c ) ww. Rozporządzenia. Odbiorcami danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- żądania dostępu do danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym konsekwencją niepodania danych osobowych jest nie dopuszczenie do udziału w naborze.
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
/-/ Aldona Łyczewska