Referent (Etatów: 1 )
Informacje dodatkowe:
OGŁOSZENIE O KONKURSIE NA STANOWISKO URZĘDNICZE – REFERENT W GMINNYM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W BUDRACH
1. Nazwa i adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, 11-606 Budry ul. Aleja Wojska Polskiego 18
2. Określenie stanowiska urzędniczego:
Referent (pełny wymiar czasu pracy – 1/1 etatu) – zatrudnienie po zakończeniu procedury rekrutacyjnej na okres do 31 grudnia 2024 r. z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony. Pracodawca zastrzega sobie prawo do zawarcia umowy na okres próbny.
3. Wymagania niezbędne związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:
1. obywatelstwo polskie;
2. wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia (preferowany kierunek administracyjny lub pokrewny);
3. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych;
4. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym wyżej stanowisku (własne oświadczenie)
6. bardo dobra znajmość aktów prawnych:
- ustawy z dnia 27 sierpnia 1991 roku o systemie oświaty (t.j. Dz.U.z 2022r. poz. 2230 ze zm.) i Uchwały Nr LVII/366/2023 Rady Gminy Budry z dnia 31 sierpnia 2023r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Budry,
- ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1335 ze zm.)
- ustawy o Karcie Dużej Rodziny ( (t.j. Dz.U.z 2023r. poz. 2424 ze zm.)
- Kodeksu Postępowania Administracyjnego (tj. Dz.U. z 2023 poz.775 ze zm.)
- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska ( tekst jednolity Dz.U. z 2020r. poz. 1219 ze zm.) w sprawie wydania zaświadczenia w celu potwierdzenia przeciętnego miesięcznego dochodu na jednego członka gospodarstwa domowego ubiegającego się o dofinansowanie zgodnie z art. 411 ust. 10g – 10s cytowanej ustawy
- ustawy z dnia 17 grudnia 2021r. o dodatku osłonowym (Dz.U. z 2023r. poz.759 oraz Dz.U. z 2023r. Poz.2760),
7. biegła znajomość obsługi komputera i programów biurowych – mile widziane doświadczenie z aplikacją Sygnity;
8. umiejętność obsługi urządzeń biurowych;
9. wysoka kultura osobista;
10. nieposzlakowana opinia.
4. Wymagania dodatkowe:
- dyspozycyjność,
- mile widziane doświadczenie w jednostkach samorządu terytorilanej albo administracji publicznej,
- umiejętność pracy w zespole,
- praca pod presją czasu.
5. Miejsce wykonywania pracy:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budrach
6. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- praca administracyjno – biurowa
- stanowisko pracy znajduje się w lokalu biurowym, znajdujacym się na I piętrze budynku nieposiadającym windy, wyposażonym w meble i urządzenia biurowe,
- praca przy monitorze biurowym powyżej 4 godzin dziennie
- umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, która może zostać zawarta na czas określony,
- praca na stanowisku wymaga dyspozycyjności,
- wynagrodzenie wynikające z osobistego zaszeregowania, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 22 maja 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2023r. Poz. 1102) oraz Zarządzeniem nr 5/2023 z dnia 3 lipca 2023r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania pracowników Gminnego OŚrodka Pomocy Społecznej w Budrach oraz Zarządzeniem nr 9/2023 z dnia 29 grudnia 2023r. w sprawie zmiany regulaminu wynagradzania pracowników Gminnego OŚrodka Pomocy Społecznej w Budrach.
7. Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku należą:
- udzielanie informacji o uprawnieniach oraz pomocy przy załatwianiu spraw związanych z pomocą materialną dla uczniów, dodatkach mieszkaniowych, Karcie Dużej Rodziny, dodatkach osłonowych, wydawaniem zaświadczeń w ramach programu "Czyste powietrze";
- przyjmowanie, ewidencjonowanie, kompletowanie i prowadzenie wniosków dotyczących przyznania pomocy materialnej dla uczniów, dodatków mieszkaniowych, Karcie Dużej Rodziny, dodatków osłonowych oraz wydawaniem zaświadczeń w ramach programu "Czyste powietrze";
- prowadzenie postępowań oraz innych spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych w sprawie pomocy materialnej dla uczniów, dodatkach mieszkaniowych, Karcie Dużej Rodziny, dodatkach osłonowych oraz wydawaniem zaświadczeń w ramach programu "Czyste powietrze";
- przygotowanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień, zawiadomień, zaświadczeń, informacji i innych pism dotyczących spraw pomocy materialnej dla uczniów, dodatkach mieszkaniowych, Karcie Dużej Rodziny, oraz dodatków osłonowych oraz wydawaniem zaświadczeń w ramach programu "Czyste powietrze"zgodnie z obowiązującym stanem prawnym;
- prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń;
- wprowadzanie danych do systemu informatycznego;
- prawidłowe prowadzenie, przechowywanie, archiwizowanie dokumentacji zgo z przyjętym obiegiem dokumentacji, instrukcją kancelaryjną i rzeczowym wykazem akt;
- prowadzenie spraw z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego i współpracy z Warmińsko-Mazurskim Urzędem Wojewódzkim w Olsztynie;
- prowadzenie działań związanych z egzekucją w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w zakresie świadczeń nienależnie pobranych oraz ich zwrotu;
- sporządzanie wymaganych sprawozdań, analiz, list wypłat, dokumentacji realizowanych zadań, zapotrzebowania na środki finansowe;
- stała współpraca z Głównym Księgowym oraz Skarbnikiem Gminy w zakresie realizowanych działań;
- przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;
- prowadzenie bieżącej korespondencji dotyczącej realizowanych świadczeń.
- współpraca z innymi pracownikami i instytucjami;
- wykonywanie na polecenie przełożonych innych poleceń wynikających z zadań i regulaminu organizacyjnego.
- prowadzenie monitorigu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Budry na lata 2023-2030
8. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Budrach w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych nie wyniósł conajmniej 6%.
9. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) życiorys (CV)
2) list motywacyjny
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk do pobrania)
4) kopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz innych dokumentów dotyczących posiadanych kwalifikacji, ukończonych kursach i szkoleniach (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem)
5) kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem)
6) wląsnorecznie podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
7) własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności wydanego przez Krajowy Rejestr Karny).
8) własnoręcznie podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wskazanym wyżej stanowisku,
9) włąsnoręcznie podpisane oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (Dz. Urz. UE L Nr 119, z 4.05.2018 r. s. 1) w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko referenta.
W przypadku kopii dokumentów winny one posiadać podpisaną przez kandydata klauzulę; „stwierdzam zgodność z oryginałem’’, waz z miejscowością, datą składania oświadczenia oraz własnoręcznym podpisem.
10. Termin i miejsce składania ofert:
1. Oferty w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i nr telefonu kontaktowego oraz z dopiskiem „Konkurs na stanowisko referenta GOPS w Budrach”, należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 16 lutego 2024 roku do godziny 15.00.
a) w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Budrach, ul. Aleja Wojska Polskiego 18, 11-606 Budry do godziny 15.00
b ) korespondencyjnie na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budrach ul. Aleja Wojska Polskiego 18, 11-606 Budry.
2. O zachowaniu terminu decyduje data rzeczywistego wpływu oferty do Gminnego Ośrodeka Pomocy Społecznej w Budrach. Oferty, które wpłyną po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
3. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
- I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów,
- II etap - rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.
4. O terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail lub telefonicznie.
5. Informacja o wynikach naboru, po jego zakończeniu podlega opublikowaniu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Budry oraz umieszczeniu na tablicy informacyjnej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budrach.
6. Wybrany kandydat podejmujący zatrudnienie zobowiązany jest przedstawić zaświadczenie o niekaralności.
7. Wybrany kandydat zatrudniony na stanowisku urzędniczym po raz pierwszy może zostać skierowany do odbycia służby przygotowawczej , która kończy się egzaminem.
8. Kandydaci, którzy nie zostaną wybrani mogą odebrać dokumenty w okresie do 3 miesięcy od dnia ogłoszenia naboru w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budrach. Nieodebrane dokumenty zostaną zniszczone po upływie określonego terminu przy czym dokumenty złożone w oryginale będą odsyłane na adres podany przez kandydata.
9. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budrach zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
Dodatkowych informacji udziela: Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budrach – Aldona Łyczewska
11. INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
- Informujemy, iż administratorem danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Budrach - telefon kontaktowy: 87 427 80 19.
- W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia konkursu na referenta w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Budrach.
- Dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a i c ) ww. Rozporządzenia. Odbiorcami danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo do: - żądania dostępu do danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych. - cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. - wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym konsekwencją niepodania danych osobowych jest nie dopuszczenie do udziału w konkursie.
- Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
Aldona Łyczewska