Wersja obowiązująca z dnia

Zarządzenie w sprawie organizacji i funkcjonowania systemu Stałego Dyżuru Wójta Gminy Budry.

Informacje dodatkowe:

Zarządzenie Nr 61/2025

Wójta Gminy Budry

z dnia 12 września 2025r.

w sprawie organizacji i funkcjonowania systemu Stałego Dyżuru Wójta Gminy Budry.

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz.U. z 2025 r. poz. 825 ze zm.), art. 14 ust. 6 pkt. 6 i art. 19 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarzadzaniu kryzysowym (Dz.U. z 2023 r. poz.122 ze zm.) oraz § 8 ust. 5 pkt. 7 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2025 r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz.U. z 2025 r. poz. 355) oraz Zarządzenia Nr 227 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 16 czerwca 2025 r. w sprawie utworzenia oraz szczegółowych zasad organizacji i funkcjonowania systemu stałych dyżurów Wojewody Warmińsko-Mazurskiego zarządza się, co następuje:

§ 1

Wójt Gminy Budry tworzy system stałego dyżuru.

§ 2

Zorganizowanie i przygotowanie stałego dyżuru do funkcjonowania obejmuje:

  1. Określenie struktury i podległości organizacyjnej, w tym wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za przygotowanie i kierowanie stałym dyżurem po jego uruchomieniu;
  2. Określenie zadań i miejsca, w tym pomieszczenia ich realizowania;
  3. Wyznaczenie osób do pełnienia stałego dyżuru;
  4. Przygotowanie pomieszczenia stałego dyżuru w zakresie wyposażenia w niezbędne urządzenia teleinformatyczne;
  5. Opracowanie „instrukcji działania stałego dyżuru” zwaną dalej „instrukcją”;
  6. Wyposażenie miejsca pełnienia stałego dyżuru w „instrukcje” oraz niezbędną dokumentację wynikającą z potrzeb organizacyjnych.

§ 3

Wzór instrukcji, o której mowa w § 2 pkt. 5 określa załącznik do zarządzenia

§ 4

  1. System stałego dyżuru w razie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa i w czasie wojny uruchamia Rada Ministrów poprzez Rządowe Centrum Bezpieczeństwa (RCB).
  2. W stanie stałej gotowości obronnej państwa, w celach szkoleniowych i kontrolnych system uruchamia RCB, może być też uruchamiany przez:

- organy upoważnione do zarządzania kontroli w zakresie określonym w upoważnieniu;

- organ tworzący stały dyżur.

§ 5

Proces tworzenia stałego dyżuru powinien zostać zakończony do dnia 29 września 2025 roku.

§ 6

Nadzór nad organizacją stałego dyżuru powierzam inspektorowi ds. obronnych i ZK w Urzędzie Gminy w Budrach.

§ 7

Traci moc zarządzenie Nr 7/2009 Wójta Gminy Budry z dnia 24 marca 2009 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania systemu stałego dyżuru w Gminie Budry.

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Wójt Gminy Budry

Mariusz Molda