Wersja obowiązująca z dnia

Zarządzenie w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji.

Informacje dodatkowe:

Zarządzenie Nr 87/2024

Wójta Gminy Budry

z dnia 29 listopada 2024 r.

 

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji.

 

Na podstawie art.4 ust. 3 pkt 3 w związku z art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn.zm.) oraz Instrukcji w sprawie inwentaryzacji rzeczowych składników majątku w Urzędzie Gminy Budry, stanowiącej zał. Nr 4 do Zarządzenia Nr 49/2021 Wójta Gminy Budry z dnia 31 grudnia 2021 r. w sprawie przyjęcia Zasad (polityki) rachunkowości dla Gminy Budry i jednostek podległych objętych wspólną obsługą księgową, Wójt Gminy Budry

zarządza, co następuje:

§1. Przeprowadzenie inwentaryzacji w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Budrach według stanu na dzień 31 grudnia 2024 roku.

  1. Drogą spisu z natury

- środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych

2. drogą porównania ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji realnej wartości tych składników:

- wartości niematerialnych i prawnych,

- rozrachunków z pracownikami,

- należności i zobowiązań.

 

§2. Zobowiązuje się Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budrach do powołania komisji inwentaryzacyjnej.

 

§3. Inwentaryzację należy przeprowadzić w terminie:

1) rozpoczęcie czynności inwentaryzacyjnych – od dnia 10 grudnia 2024 roku,

2) zakończenie czynności spisowych – do dnia 31 grudnia 2024 roku,

3) termin rozliczenia wyników inwentaryzacji – do dnia 15 stycznia 2025 roku.

 

§4. Członków komisji inwentaryzacyjnej zobowiązuje do:

- dokładnego i rzetelnego przeprowadzenia inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym, przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych.

- przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji inwentaryzacyjnej stanowiącej Załącznik nr 5 do Zasad Polityki Rachunkowości,

- przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do księgowości w terminie pięciu dni od zakończenia spisu.

 

§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budrach.

 

§6. Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.

Wójt Gminy Budry

Mariusz Molda