Zarządzenie w sprawie formy przekazywania sprawozdawczości budżetowej.
Informacje dodatkowe:
Zarządzenie Nr 85/2022
Wójta Gminy Budry
z dnia 30 grudnia 2022 r.
w sprawie formy przekazywania sprawozdawczości budżetowej.
Na podstawie § 12 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 2022 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 144), Wójt Gminy Budry zarządza, co następuje:
§ 1
1. Kierownicy jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez gminę oraz kierownik jednostki obsługującej jednostki dla których zorganizowano wspólną obsługę, sporządzają sprawozdania w terminach i na zasadach określonych w rozporządzeniu w sprawie sprawozdawczości budżetowej oraz rozporządzeniu w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych.
2. Sprawozdania sporządza się w formie dokumentu elektronicznego w systemie RESPONS/FK, który jest eksportowany do systemu BeSTi@. Po zaimportowaniu pliku do systemu BeSTi@, sprawozdanie jednostkowe opatruje się podpisem elektronicznym za
pomocą certyfikatu kwalifikowalnego.
3. Za datę złożenia sprawozdania uważa się datę złożenia podpisów na sprawozdaniach.
§ 2
Dyrektor samorządowej instytucji kultury sprawozdania o których mowa w § 2 ust.1 Rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych z dnia 17 grudnia 2020 r. (Dz.U. 2020 r. poz. 2396 z późn. zm.) przekazuje do zarządu jednostki samorządu terytorialnego sprawozdania w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, na drukach dostępnych na stronach internetowych Ministerstwa Finansów pod adresem elektronicznym:www.gov.pl/finanse. Podpisane sprawozdania przesyłane są na elektroniczną
skrzynkę podawczą lub pocztę elektroniczną urzędu.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń.