Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2023
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr XLVIII/306/2022
Rady Gminy Budry
z dnia 15 grudnia 2022 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2023
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. b-d i lit. i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 ze. zm.) oraz art. 211-212, art. 214-215, art. 216 ust. 2, art. 217, art. 218, art. 221, art. 222, art. 235-237, art. 239, art. 242, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 ze zm.) oraz art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 583 ze zm.) uchwala się, co następuje:
§1. Dochody budżetu gminy w wysokości 21.382.481,22 zł zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:
- dochody bieżące w wysokości 11.354.867,00 zł,
- dochody majątkowe w wysokości 10.027.614,22 zł.
§2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 21.863.374,35 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:
- wydatki bieżące w wysokości 11.388.016,34 zł,
- wydatki majątkowe w wysokości 10.475.358,01 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2023 roku w wysokości 10.475.358,01 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 3.628.104,31 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
5. Dochody i wydatki na programy finansowane z udziałem środków wymienionych w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3 ufp:
- dochody – 3.438.422,26 zł,
- wydatki – 3.438.422,26 zł.
§3. Deficyt budżetu gminy wynosi 480.893,13 zł i zostanie pokryty z:
- zaciągniętych przez gminę kredytów w kwocie 480.893,13 zł.
§4. 1. Przychody budżetu w kwocie 680.893,13 zł przeznacza się na pokrycie deficytu w kwocie 480.893,13 zł oraz spłatę zaciągniętych przez gminę kredytów w wysokości 200.000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Rozchody budżetu w kwocie 200.000,00 zł przeznacza się na:
- spłatę rat kredytów w kwocie 200.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§5. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek, zaciąganych na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 2.000.000,00 zł.
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
w kwocie - 200.000,00 zł,
- na pokrycie deficytu w kwocie 480.893,13 zł.
§6. 1. Ustala się dochody w kwocie 25.200 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 32.200 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3. Ustala się dochody z tytułu opłat o których mowa w art 9² ust .11 ustawy z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz.U. z 2021 r. poz.1119 ze zm.) w wysokości 10.000,00 zł. Dochody, o których mowa w ust. 3 przeznaczone są na działania mające na celu realizację lokalnej międzysektorowej polityki przeciwdziałania negatywnym skutkom spożywania alkoholu.
§7. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 ze zm.):
- dochody w wysokości – 6.000,00 zł,
- wydatki w wysokości – 6.000,00 zł.
§8. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 7.
§9. Zestawienie planowanych kwot dotacji na zadania realizowane na mocy porozumień i umów z jednostkami samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.
§10. Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją inwestycji z Programu Rządowego Funduszu Polski Ład – Program Inwestycji Strategicznych, o którym mowa w art. 65 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacjach kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r., poz. 568 ze zm.), zgodnie z załącznikiem nr 9 do uchwały.
§11. W budżecie tworzy się rezerwy w łącznej wysokości 80.000,00 zł, w tym:
- ogólną 30.000,00 zł,
- celową w wysokości 50.000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.
§12. 1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek,
- finansowanie deficytu budżetu.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
- przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki, i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
- dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do zmian w zakresie wynagrodzeń nie powodujących ich zwiększenia ani zmniejszenia.
- dokonywania zmian zgodnie z art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 583 ze zm.),
§13. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Budry.
§14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.