Wersja nieobowiązująca z dnia

Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2022.

Informacje dodatkowe:

Uchwała Nr XXXIII/229/2021

Rady Gminy Budry

z dnia 16 grudnia 2021 r.

 

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2022

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) i lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1372 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 305 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

§1. Dochody budżetu gminy w wysokości 18.719.303,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:

- dochody bieżące w wysokości 11.019.796,00 zł,

- dochody majątkowe w wysokości 7.699.507,00 zł.

§2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 21.858.167,14 , zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:

- wydatki bieżące w wysokości 10.985.977,00 zł,

- wydatki majątkowe w wysokości 10.872.190,14 zł.

2. Wydatki inwestycyjne w 2022 roku w wysokości 10.862.190,14 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.

3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 4.341.070,14 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

4. Dochody i wydatki związane z realizacją:

- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.

5. Dochody i wydatki na programy finansowane z udziałem środków wymienionych w art. 4 ust.1 pkt 2 i 3 ufp:

- dochody – 3.172.507,00 zł,

- wydatki –  3.115.154,85 zł.

§3. Deficyt budżetu gminy wynosi 3.138.864,14 zł i zostanie pokryty z:

- zaciągniętych przez gminę kredytów w kwocie 2.638.864,14 zł,

- niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 500.000,00 zł (Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych).

§4. 1. Przychody budżetu w kwocie 5.000.371,14przeznacza się na pokrycie deficytu w kwocie 3.138.864,14 zł oraz spłatę zaciągniętych przez gminę kredytów w wysokości 200.000,00 zł oraz pożyczki na wyprzedzające finansowanie w wysokości 1.661.507,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 6.

2. Rozchody budżetu w kwocie 1.861.507,00 zł przeznacza się na:

- spłatę rat kredytów w kwocie 200.000,00 zł,

- pożyczki na wyprzedzające finansowanie w kwocie 1.661.507,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

§5. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek, zaciąganych na:

- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 2.000.000,00 zł.

- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek

  w kwocie - 200.000,00 zł,

- wyprzedzające finansowanie w kwocie 1.661.507,00 zł,

- na pokrycie deficytu w kwocie 3.138.864,14 zł.

§ 6. 1. Ustala się dochody w kwocie 25.200 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 22.200 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§7. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 ze zm.):

- dochody w wysokości – 6.000,00 zł,

- wydatki w wysokości – 6.000,00 zł.

§8. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 7.

§9. W budżecie tworzy się rezerwy w łącznej wysokości 80.000,00 zł, w tym:

- ogólną 30.000,00 zł,

- celową w wysokości 50.000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.

§10. 1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w §5 Uchwały, na:

- finansowanie przejściowego deficytu budżetu,

- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek,

- wyprzedzające finansowanie,

- finansowanie deficytu budżetu.

2. Ponadto upoważnia się Wójta do:

- przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki, i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

- dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do zmian w zakresie wynagrodzeń nie powodujących ich zwiększenia ani zmniejszenia.

§11. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§12. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

Załączniki

Załączniki

  • Zał. Nr 7
    format: pdf, rozmiar: 259.4 KB, data dodania:
  • Zał. Nr 6
    format: pdf, rozmiar: 296.39 KB, data dodania:
  • Zał. Nr 5
    format: pdf, rozmiar: 249.61 KB, data dodania:
  • Zał. Nr 4
    format: pdf, rozmiar: 307.7 KB, data dodania:
  • Zał. Nr 3
    format: pdf, rozmiar: 382.13 KB, data dodania:
  • Zał. Nr 2
    format: pdf, rozmiar: 316.9 KB, data dodania:
  • Zał. Nr 1
    format: pdf, rozmiar: 234.85 KB, data dodania:

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.