Wersja obowiązująca z dnia

Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2021

Informacje dodatkowe:

Uchwała Nr XXIII/179/2020

Rady Gminy Budry

z dnia 22 grudnia 2020 r.

 

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2021

 

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) i lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2020 r., poz. 713 ze zm.) oraz art. 211, art.. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz.U. z 2019 r., poz. 869 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

§1. Dochody budżetu gminy  w wysokości 17.508.748,55 zł zgodnie z załącznikiem nr 1,

z tego: dochody bieżące w wysokości 13.032.928,00 zł,

dochody majątkowe w wysokości 4.475.820,55 zł.

 

§2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 19.245.458,29 , zgodnie z załącznikiem nr 2,

z tego: wydatki bieżące w wysokości 13.000.521,62 zł,

wydatki majątkowe w wysokości 6.244.936,67 zł.

2. Wydatki inwestycyjne w 2021 roku w wysokości 6.244.936,67 zł., zgodnie z załącznikiem nr 3.

3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy

strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł

 zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 4.794.412,55, zgodnie z

 załącznikiem nr 4.

4. Dochody i wydatki związane z realizacją:

- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.

5. Wydatki budżetu obejmują przedsięwzięcia realizowane w ramach funduszu sołeckiego

na 2021 rok zgodnie z załącznikiem nr 8.

6. Dochody i wydatki na programy finansowane z udziałem środków wymienionych w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3 ufp:

- dochody – 4.776.291,05 zł,

- wydatki – 4.776.291,05 zł.

 

§3.Deficyt budżetu gminy wynosi 1.736.709,74 zł i zostanie pokryty z zaciągniętych przez gminę kredytów w wysokości 1.646.709,74 zł oraz niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w wysokości 90.000,00 zł

 

§4. Przychody budżetu w kwocie 2.146.709,74przeznacza się na pokrycie deficytu w kwocie 1.736.709,74 zł oraz spłatę zaciągniętych przez gminę kredytów w wysokości 410.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

Rozchody budżetu w kwocie 410.000,00 zł przeznacza się na:

- spłatę rat kredytów w kwocie 410.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

 

§5. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek, zaciąganych na:

- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 2.000.000,00 zł,

- na pokrycie deficytu w kwocie 1.646.709,74 zł.

§6. 1. Ustala się dochody w kwocie 23.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 21.100 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym

programie przeciwdziałania narkomanii.

 

§7. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1219 ze zm.):

1) dochody w wysokości – 6.000,00 zł,

2) wydatki w wysokości – 6.000,00 zł.

 

§8. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 7.

 

§9. W budżecie tworzy się rezerwy w łącznej wysokości 80.000,00 zł, w tym:

1) ogólną 30.000,00 zł,

2) celową w wysokości 50.000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.

 

§10. 1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na:

- finansowanie przejściowego deficytu budżetu,

- finansowanie planowanego deficytu budżetu.

 

2. Ponadto upoważnia się Wójta do:

1) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest

niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające

płatności wykraczają poza rok budżetowy,

2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o

finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do

zmian w zakresie wynagrodzeń nie powodujących ich zwiększenia ani zmniejszenia.

 

§11. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

 

§12. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

Załączniki

Załączniki