Wersja obowiązująca z dnia

Porządek obrad XVII Sesji Rady Gminy Budry zwołanej na dzień 24 czerwca 2025 r.

Nasz znak: OR.0002.6.2025                                                                                                             Dnia, 9 czerwca 2025 r.

 

Na podstawie § 21 Statutu Gminy Budry przyjętego Uchwałą Nr XXXIII/173/2017 Rady Gminy Budry z dnia 25 lipca 2017 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Budry (Dz. Urz. Woj. Warmińsko – Mazurskiego z 2017 r., poz. 3341 z późn. zm.) zwołuję XVII (17) Sesję Rady Gminy na dzień 24 czerwca 2025 r. (wtorek) godz. 1000 w Sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Budrach z następującym porządkiem obrad:

 

  1. Otwarcie sesji.
  2. Stwierdzenie wymaganego quorum.
  3. Wręczenie przez Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej nowo wybranemu radnemu  zaświadczenia o wyborze.
  4. Złożenie ślubowania przez Radnego Rady Gminy Budry wybranego w wyborach uzupełniających w dniu 22 czerwca 2025 r.
  5. Przyjęcie porządku obrad.
  6. Podjęcie Uchwały Rady Gminy w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2025 r.
  7. Podjęcie Uchwały Rady Gminy w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Budry na lata 2025-2028.
  8. Przedstawienie raportu o stanie gminy obejmującego realizację polityki, programów i strategii, zrealizowanych uchwał rady gminy.
  9. Debata na temat raportu o stanie gminy:

a) Udzielenie głosu mieszkańcom gminy w przypadku spełnienia warunków określonych w art. 28aa ust. 7 i 8 ustawy o samorządzie gminnym,

b) Udzielenie głosu radnym,

c) Zakończenie debaty.

  1. Podjęcie Uchwały w sprawie wotum zaufania Wójtowi Gminy Budry po rozpatrzeniu raportu o stanie gminy.
  2. Sprawozdanie Wójta Gminy z wykonania budżetu gminy za 2024 r.
  3. Przedstawienie opinii RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Budry sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2024 r.
  4. Opinia Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu gminy za 2024 r.
  5. Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Budry.
  6. Przedstawienie uchwały RIO w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Budry za rok 2024.
  7. Dyskusja nad sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2024 r.
  8. Podjęcie Uchwały Rady Gminy w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2024 r.
  9. Podjęcie Uchwały Rady Gminy w sprawie absolutorium Wójtowi Gminy.
  10. Podjęcie Uchwały Rady Gminy w sprawie rozpatrzenia skarg na działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Budrach.
  11. Podjęcie Uchwały Rady Gminy w sprawie powołania Lokalnego Ośrodka Wiedzy i Edukacji w Gminie Budry.
  12. Przedstawienie sprawozdania z realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w gminie Budry na lata 2023/2030 za 2024 rok.
  13. Zapytania sołtysów i radnych, informacje.
  14. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  15. Zakończenie obrad.

 

PRZEWODNICZĄCY
Rady Gminy Budry

Waldemar Franciszek Dworzecki