Wersja obowiązująca z dnia

Obwieszczenie zawiadamiające o zapewnieniu udziału społeczeństwa w postępowaniu dotyczącym wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie elektrowni fotowoltaicznej „Węgorzewo” o mocy do 140 MW, wraz z urządzeniami infrastruktury towarzyszącej na działkach nr 180/2, 185/72, 195/13, 195/14 obręb Ołownik, gmina Budry

Budry, 31.08.2023 r.

Znak sprawy: BO.6220.1.2022

 

OBWIESZCZENIE

 

Działając na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 z późn. zm.), w związku z przedłożeniem przez wnioskodawcę Uzupełnienia do Raportu o oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, Wójt Gminy Budry zawiadamia o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia polegającego na budowie elektrowni fotowoltaicznej „Węgorzewo” o mocy do 140 MW, wraz z urządzeniami infrastruktury towarzyszącej na działkach nr 180/2, 185/72, 195/13, 195/14 obręb Ołownik, gmina Budry.

Postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia zostało wszczęte w dniu 28.03.2022 r.

Planowana inwestycja zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 54b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 z późn. zm.) zalicza się do kategorii przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.

Organem administracji właściwym do wydania decyzji w tej sprawie jest Wójt Gminy Budry, zaś organami biorącymi udział w ocenie oddziaływania na środowisko jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie oraz Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Węgorzewie.

Zawiadamiam wszystkich zainteresowanych o możliwości zapoznania się z niezbędną dokumentacja sprawy w terminie od 01 września 2023 r. do 30 września 2023 r. w Urzędzie Gminy w Budrach, Al. Wojska Polskiego 27, 11-606 Budry, pok. Nr 5, w godzinach od 7.00 do 15.00. Uwagi i wnioski można składać w ww. terminie pod adresem siedziby Urzędu Gminy w Budrach, w formie pisemnej, ustnie do protokołu oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej (na adres ug@budry.pl). Do złożonych w terminie uwag i wniosków Wójt Gminy Budry odniesie się w uzasadnieniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.