Harmonogram działań
Samorządowe Przedszkole w Budrach będzie mieściło się na ulicy M. Konopnickiej 5 w Budrach.
Planowane jest rozpoczęcie działalności od dnia 1 września 2019 roku.
Będzie zapewniało opiekę przedszkolną 15 dzieciom w wieku 3-5 lat zamieszkałym w gminie Budry, w godzinach od 6 do 16 .
Udział w projekcie jest bezpłatny.
W terminie 3 -17 czerwca 2019 r. rozpocznie się rekrutacja dzieci do przedszkola zgodnie z poniższymi zasadami:
I. W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria podstawowe(ustawowe):
- wielodzietność rodziny kandydata
- niepełnosprawność kandydata
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata
- samotne wychowanie kandydata w rodzinie
- objęcie kandydata pieczą zastępczą
Kryteria, o których mowa w ust. 1 mają jednakową wartość - 1 pkt. i będą potwierdzane oświadczeniem i orzeczeniem o niepełnosprawności.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami odbędzie się II etap rekrutacji zgodnie z poniższymi kryteriami.
II. Kryteria określone dla II etapu rekrutacji (dodatkowe):
- Rodzice /rodzic samotnie wychowujący dziecko/ prawni opiekunowie są zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, prowadzą gospodarstwo rolne lub prowadzą pozarolniczą działalność gospodarczą, pobierają naukę w trybie dziennym:
a) oboje rodziców /rodzic samotnie wychowujący/ prawni opiekunowie – 5 pkt.
b) jeden rodzic / prawny opiekun - 1 pkt.
- Dochód na osobę w rodzinie dziecka, przy czym:
a) w przypadku dochodu o wysokości mniejszej lub równej 100% kwoty, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2220 z późn. zm.)
– 3 pkt,
b) w przypadku dochodu o wysokości przekraczającej 100% o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2220 z późn. zm.) – 0 pkt.
- Orzeczone dysfunkcje dziecka stwierdzone przez poradnię psychologiczno- pedagogiczną – 1 pkt.
Dokumentami potwierdzającymi pkt 1-2 są oświadczenia rodziców i opinia poradni ppp w przypadku punktu 3.
Wzory dokumentów będą dostępne na stronach Urzędu i Szkoły od 3 czerwca.
Zapraszamy zainteresowanych rodziców na spotkanie informacyjne w dniu 5 czerwca 2019. o godzinie 15.00 w "małej szkole"